Jordens Vänners årsmöte 14-15 april 2012

Den 14-15 hålls Jordens Vänners årsmöte i Gävle. Läs mer om motionsstopp (20 februari), sista anmälningsdatum (1 april), nominering av årets lokalgrupp och information från valberedningen. Man kan för övrigt med fördel kombinera resan med Naturbrukskonferensen i Ockelbo, 13-15 april.

Praktiska detaljer
Sista anmälningsdatum: 1 april 2012 via info(a)jordensvanner.se
Plats: Studiefrämjandets lokaler, Norra Köpmangatan 12 A, Gävle
Tid: Årsmötet startar kl 12.00 på lördag och avslutas kl 15.00 på söndagen
Mat till självkostnadspris, reseersättning till delegater utgår, hur mycket beror på hur många som söker.
Övernattningsmöjlighet: Gävle bed and breakfast, Växthusgatan 2 från 300:-/natt i flerbäddsrum inkl. sänglinne, handdukar, frukost & städ. www.gavlebedandbreakfast.se
Övriga övernattningsmöjligheter: STF Vandrarhem, Södra Rådmansgatan 1, från 240:-/natt i flerbäddsrum. E-post: stf.vandrarhem@telia.com

Deadline för motioner:
Motioner ska skickas till styrelsen eller kansliet senast den 20 februari.
Deadline för Verksamhetsberättelse 2011
Utskotts verksamhetsberättelser skickas till styrelsen eller kansliet senast den 20 februari.
Utkast till Verksamhetsplan 2012 tas med till Framtidskonferensen som i år hålls den 11-12 februari i Göteborg. Ambitionen är att alla utskott/arbetsgrupper ska ges möjlighet att läsa varandras utkast till verksamhetsplaner. För att ha möjlighet att initiera nya samarbeten och undvika dubbelarbete inom likande arbetsområden.
Deadline för att skicka in verksamhetsplan : Utskott skickar in sitt förslag till verksamhetsplan till styrelsen eller kansliet senast den 20 februari.

Nominera till årets lokalgrupp senast 3 mars
Lämna förslag med en kort motivering till styrelsen@jordensvänner.se  innan den 3 mars!  Priset går till en grupp som utmärkt sig genom till exempel:
* faktisk politisk påverkan
* arbetar bra som grupp
* använder kreativa arbetsmetoder
* rekrytera nya medlemmar
Utnämningen “årets lokalgrupp” presenteras i samband med Jordens Vänners årsmöte 2012 den 14-15 april. Jordens Vänners styrelse avgör vem som får priset. Prissumman är 1000 kronor.
Information från valberedningen
Vem eller vilka vill du se i Jordens Vänner styrelse det kommande året? Skicka e-post till Jordens Vänners valberedning med ditt förslag senast 25 mars. E-postadressen är valberedning (a) jordensvanner.se. Läs mer om valberedningens arbete här.

2 reaktioner på ”Jordens Vänners årsmöte 14-15 april 2012”