Pressmeddelande: Nu startar kampanjen Välj Rättvisa Nu!

GlobalRattvisaNu_Logo_Liggande_200pxIdag startar ett antal folkrörelser och folkbildningsorganisationer en gemensam kampanj inför EU-valet och riksdagsvalet 2014.
Målet är att miljö- och rättvisefrågor tydligt skall finnas med i den politiska diskussionen. De krav som vi särskilt vill lyfta fram finns i bifogad plattform samt på kampanjens hemsida: http://www.globalrattvisa.nu/valj-rattvisa-nu/

Vi har nu skickat en enkät till alla riksdagsledamöter och utifrån svaren kommer vi att skapa en digital valkompass som ger väljare möjlighet att se var partierna står i för oss viktiga frågor.
Under april och maj kommer vi att genomföra en landsomfattande turné för att lyfta våra krav i hela Sverige. Det blir minst två parallella rutter från norr och söder som sammanstrålar i Stockholm veckan innan EU-valet. Se karta på hemsidan. Fler orter är välkomna att vara med.
Vi som tagit initiativ till kampanjen är: Attac Sverige, Framtidsjorden, Färnebo folkhögskola, Glokala Folkhögskolan, Jordens Vänner, Klimataktion, Latinamerikagrupperna, Latinamerikakommittén i Luleå, MST Stödgrupp, Svalorna Indien/Bangladesh, Via Campesina Stödgrupp Sverige, Svensk-Kubanska föreningen, Watch it m fl. Fler organisationer väntas ansluta sig under vintern.

Frågor kan riktas till Lars Igeland 073 8203034 eller August Nilsson 073 6982557
Se även kampanjens hemsida

Dela gärna vår kamp!

1 reaktion på ”Pressmeddelande: Nu startar kampanjen Välj Rättvisa Nu!”

1. Pingback: Nu startar kampanjen Välj Rättvisa Nu! | Svensson