Vanliga frågor och svar
Här samlar vi de vanligaste frågorna vi får om medlemskap, insamling och föreningens arbete.

Jag vill bli medlem, hur gör jag?

För att bli medlem fyller du i vårt medlemsformulär. Du väljer själv om du vill betala månadsvis via Autogiro eller årsvis med faktura. Som månadsbetalande medlem väljer du själv din avgift, minsta summa är 22 kronor.

Varför dras det två summor från mitt konto?

Vi har valt att du som medlem själv ska kunna välja din månadsavgift, för att alla ska kunna vara med oavsett ekonomisk situation. Tyvärr kan inte vårt medlemssystem registrera olika månadsavgifter. Allt över den lägsta månadskostnaden på 22 kronor registreras därför som en gåva och dras som en enskild summa från ditt konto.

Varför är det så komplicerat att bli medlem via formuläret?

Alla digitala verktyg kostar pengar. Medlemssystem, gåva-och medlemsformulär och andra verktyg är tyvärr väldigt dyra, men nödvändiga för att vi ska kunna behandla person- och bankuppgifter på ett säkert sätt. Av princip har Jordens Vänner inga företagssamarbeten. Det gör att vi är helt beroende av enskilda gåvor för att bedriva vår verksamhet. De pengarna vill vi ska gå direkt till verksamheten! Vi håller utkik och hoppas på sikt få till ett ännu smidigare sätt att registrera sig på. Har du problem med att registrera dig eller synpunkter är du varmt välkommen att höra av dig till medlemsservice@jordensvanner.se.

Jag vill säga upp mitt medlemskap, hur gör jag?

För att säga upp ditt medlemskap, mejla medlemsservice@jordensvanner.se. Skriv ditt fulla namn och födelsedatum.

Jag har flyttat/bytt namn/vill ändra min månadskostnad, hur gör jag?

Skicka ett mejl till medlemsservice@jordensvanner.se så uppdaterar vi dina uppgifter.